Björnbärssylt

Dagarna bara far förbi och jag skördar till höger och vänster.
Jag har varit ute på betesmarkerna och plockat björnbär och fick i hop en hel del och mer är där än att plocka .
Av björnbären har jag frusit in en del och av en del har jag gjort björnbärs sylt . Den blev hur god som helst.
Nu måste jag bara ut och plocka mer för de två burkarna kommer inte att räcka länge.
Jag kokade bara i hop björnbär och ekologiskt syltsocker , hur lätt som helst och super gott.
Förutom björnbär har jag plockat in massor av västeråsgurka från växthuset. Jag har lagt in till smörgås gurka och saltgurka och nu har burkarna tagit slut. Men nöden har ingen lag , min samlar instinkt har kickat i gång och här ska de samlas och sparas in för vintern. Det blir att inhandla några fler burkar , Ikea har bra burkar som kan användas år efter år och skulle gummiringen torka ut kan man bara byta ut den.
Enkelt och bra!

Nu väntar jag bara på att rödbetorna ska bli lite större ( sen sådd ) så ska jag lägga in dem oxå. Har ett gott recept som jag följde förra året, som blev jätte bra . Men mer om det vid ett senare tillfälle.

                                                                            // Annie

Kommentarer

  1. Vi tackar för gratis reklam av bra syltburkar ;)
    Duktig du är -bästa husmors takter!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg